14. mai 2019
vold
jeg blir missbrukt av min far, han lugger meg i håret og kaller meg får stygge ting når jeg kommer for seint hjem etter avtalt tidspunkt eller ikke om jeg har oppført meg på skolen osv, jeg har sagt ifra til sosial læreren på skolen min men føler ikke det er blitt tatt på alvor. hva skal jeg gjøre?

Tema: Vold
Hei,
Det faren din gjør er ikke greit. Foreldre skal ikke lugge og si stygge ting til barna sine. Det finnes noen som kan hjelpe dere.
Vi vil anbefale deg å snakke med helsesykepleieren på skolen (helsesøster). Helsesykepleieren vet hvordan man skal snakke med barn om vanskelige ting og kan hjelpe deg videre.
Du kan også ringe til eller chatte med Kors på halsen her. Der jobber det voksne som er vant til å snakke med barn som har det vanskelig hjemme.