11. mars 2019
Vold
Jeg blir slått hjemme nesten hver dag både av mamma og pappa.
Jeg og søstra mi er veldig redd.
Jeg har alltid merker etter
Jeg vil ikke at de skal bli straffet men jeg vil de skal slutte.
Storebroren min har tidligere sagt ifra til barnevernet
Men de trodde ikke på det
Hva skal vi gjøre.

Tema: Vold
Hei
Så bra at du skriver til oss om dette.
Det du skriver at du opplever hjemme er ikke greit. Det er vold, og det høres alvorlig ut når du skriver at dere blir slått nesten hver dag og at du har merker etter slag hver gang.
Alle barn skal være trygge hjemme og ikke oppleve vold. Trygghet er viktig for barns utvikling. Det er derfor veldig bra at du sier ifra om det som skjer hjemme, og det er viktig at du får hjelp. Du må ikke slutte å si i fra selv om barnevernet ikke hørte på broren din.
Vårt råd er at du ringer til Alarmtelefonen for barn og unge 116 111 eller til Politiet på 02800 når du har blitt slått.
Vi håper at du får hjelp. Hvis ikke, vil vi gjerne at du skriver til oss igjen. Du kan skrive til oss her, eller sende oss e-post til post@barneombudet.no.