23. august 2016
Dette spørsmålet og svaret er over 3 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Utvist
Pappa ble utvist fra Norge i 2013. Hva kan jeg gjøre for å få han tilbake til Norge?

Tema: Asyl Familie
Hei, og så bra at du skriver til oss.
Vi skjønner at du er lei deg og at du savner faren din som er utvist fra Norge. Vi vet at det kan være veldig vanskelig for barna som opplever at mor eller far utvises fra Norge for kortere eller lengre tid. Mange barn har sterke ønsker om å hjelpe foreldre som er utvist slik at de raskt kan komme tilbake. Det er dessverre ikke så lett.
For Fangers Pårørende (FFP) er en organisasjon som blant annet arbeider for familiene til dem som blir utvist. De gir råd og de kan snakke med deg om hvordan du har det. De arrangerer aktiviteter og turer for ungdom som har foreldre som sitter i fengsel, eller foreldre som er utvist. Hos FFP får du mulighet til å snakke med andre barn og unge som har lignende erfaringer som deg.
Vi anbefaler deg å kontakte FFP.
Vi ønsker deg alt godt fremover.