11. oktober 2018
Dette spørsmålet og svaret er over 1 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Utekontakt
Kva er utekontakt?

Tema: Rettigheter
Hei!
Takk for spørsmålet ditt!
En utekontakt er en person som er ansatt i kommunen for å være der ungdom er, snakke med ungdom om hva de er opptatt av, og hjelpe ungdom hvis de trenger det. Ofte er de voksne i utekontakten folk som liker å henge med ungdom, og som er opptatt av hvordan ungdommene har det.
Utekontakten skal være der ungdommene er, men mange steder har de også ulike aktivitetstilbud som passer for ungdom. Du kan sjekke på hjemmesiden i kommunen din hva slags utekontakt som finnes. Og så kan du se på hva slags utekontakt de har i for eksempel Asker, Oslo og Hadsel.
Vi håper du har fått svar på spørsmålet ditt.