29. oktober 2019
Urettferdig
Er det ikke uhyre urettferdig at hele trinnet får lov til å drikke energidrikk, bortsett fra meg? JEG Går I 7.ene det er skikkelig uret ferdig

Tema: Aldersgrense
Hei,
Takk for spørsmålet ditt.
Ut fra spørsmålet ditt så tror vi at det er foreldrene dine som ikke gir deg lov til å drikke energidrikk.
Selv om det ikke står noen aldregrense i loven om når du kan kjøpe energidrikk, så vet vi at flere butikker har satt aldregrense på kjøp av dette. Den satte aldergrensen kan være fra 14 – 18 år.
På matportalen.no kan du lese mer om energidrikker
Ut over dette er det foreldrene dine som må forklare deg hvorfor det ønsker at du ikke skal drikke energidrikk når du er 12 år.
Her kan du lese mer om hva foreldrene dine kan bestemme.