11. mars 2019
True
foreksempel hvis jeg ser ikke bra ut på håret og storesøstera min sier at hun kommer ikke til å kjøre meg så lenge jeg ikke har ordnet håret mitt. Kan hun true meg da?

Tema: Familie
Hei
Takk for at du skriver til oss.
Storesøsteren din kan nok ikke true deg til å ordne håret ditt. Du bestemmer selv hvordan du skal være på håret. Hvis storesøsteren din ikke vil kjøre deg og hun har lovet det på forhånd, kan du forsøke å snakke med henne. Men, det er også slik at storesøsteren din kan bestemme selv hvem og hvor hun vil kjøre når hun er voksen.
For at dere skal finne en løsning, kan det være lurt at du og søsteren din snakker sammen og forsøker å lage noen avtaler om hvordan dere vil ha det. Det kan hende du må samarbeide litt med henne også for at hun skal være villig til å kjøre deg steder du vil.
Vi håper dere finner ut av det sammen.