26. oktober 2018
Dette spørsmålet og svaret er over 1 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
transe
eg føler meg som en transe

Tema: Følelser
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Mange tror det bare finnes to kjønn, gutt og jente, men slik er det ikke for alle. Noen barn kan oppleve å være på «midten», og bruker ofte betegnelsen trans. Trans betyr «å krysse over, å gå fra det ene kjønnet til det andre».
Om du er trans, må du kanskje bruke litt tid på å finne ut av. Det er viktig å få være deg selv slik du kjenner er riktig for akkurat deg.
Hvis du ønsker å snakke med noen som selv har erfaring og kunnskap om blant annet å være trans kan du ta kontakt med Ungdomstelefonen 400 00 777.