30. oktober 2019
Taleopptak
Min pappa sier det er ok og ta op telefon samtaler er det lovelig fordi han tar opp samtaler med mamma eller hans ex er dette lovelig???

Tema: Familie
Hei,
Takk for spørsmålet ditt.
Det finnes lover og regler for opptak av telefonsamtaler. Hva som er greit og ikke greit å gjøre kan være forskjellig fra sak til sak.
Vi synes at dette er en situasjon som de voksne i familien din må ta ansvar for. Du er et barn i denne familien og bør derfor slippe å ta et ansvar om faren din gjør noe som er lovlig eller ikke lovlig.
Hvis du trenger å snakke med noen om det faren din gjør, foreslår vi at du tar dette opp med noen voksne rundt deg som du stoler på. Det kan være en i familien din, læreren din eller noen andre du kjenner.
Ta gjerne kontakt med oss igjen om det er noe mer vi kan hjelpe deg med.