29. mai 2018
Dette spørsmålet og svaret er over 1 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Streng nabo
Hei!
Naboen vår kan være veldig streng noen ganger. En gang bannet han!
Hva skal vi gjøre?
Hilsen 3 jenter på 9-10 år

Tema: Følelser
Hei,
Fint at du kontakter oss.
Du sier at naboen din er streng. Hvis naboen din er så streng at du blir redd, så synes vi du skal snakke med foreldrene dine om dette. Kanskje kan dere sammen forsøke å finne ut av hva det er som gjør naboen så streng?
For eksempel kan foreldrende dine eller noen andre voksene i nabolaget snakke med naboen og forklare at barna er litt redde for han/henne. Av og til kan det være slik at noen ikke helt forstår at de virker skremmende på barn.
Det viktigste er at du forteller foreldrende dine hva du tenker om naboen, så vil de sikkert hjelpe deg til å finne en løsning på det.
Vi håper dette ordner seg.