30. august 2019
søsken
jeg overhørte søskene mine snakke shit om meg, de sier at jeg er fake og jeg er syk i hodet og at jeg ødelegger familien. jeg ble veldig såret og vet ikke hva jeg skal gjøre. å snakke med dem nytter ikke pluss foreldrene mine vil aldri høre så ikke si at jeg må snakke med de om
det. jeg vurderer å flykte siden jeg har fått nok av denne familien og føler meg ikke en del av den.

Tema: Familie
Hei og takk for at du kontakter Barneombudet!
Du forteller om en situasjon som høres både vanskelig og vond ut. Sånn skal man ikke ha det!
Det er vanskelig å hjelpe deg mer konkret når vi vet så lite om deg. Vi tror det ville være godt for deg å ha en voksen å snakke med.
Mange ungdommer som sliter forteller at det er godt å snakke med helsesykepleier på skolen (helsesøster), eller noen på helsestasjonen for ungdom. Du kan også få god hjelp hos fastlegen din.
Det finnes også flere steder hvor du kan ringe eller chatte. Noen steder som Kors på halsen og Hjelpetelefonen 116 123  er flinke til å snakke med ungdom, og har vært god hjelp for ungdom som har slitt med det samme som deg.
Vi håper du finner en voksen å snakke med, og at du snart får det bedre!