26. november 2018
Dette spørsmålet og svaret er over 1 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
snakke om meg selv og si noe til deg Anne
du sa at alle barn i Norge skal ha det bra ikke snat???

Tema: Barneombudet
Hei!
Barneombudet mener at alle barn i Norge skal ha det bra.
Anne er ikke barneombud lenger. Nå har vi fått et nytt barneombud som heter Inga. Her kan du se bilde av Inga og film om hva vi gjør.
Inga vil også jobbe for at alle barn skal ha det bra!
Hvis du ikke har det bra, eller vet om noen som ikke har det bra, så er det viktig å si ifra om det. Det er flere som kan hjelpe deg. Du kan snakke med helsesøster på skolen din. Eller du kan ringe eller chatte med Kors på Halsen. Der jobber det folk som vil hjelpe deg.
Hvis du har spørsmål om rettighetene dine kan du skrive til oss om det du tenker på, eller ringe oss på telefon 22 99 39 50.