11. mars 2019
Skulking
Hei, nå så skulker jeg skolen.
Jeg er veldig redd at de skal gi melding med hjem pga jeg skulker. Når man ikke går til skolen i en hel dag får man melding med hjem da?

Tema: Skole
Hei
Takk for at du skriver til oss.
Hvis du er borte fra skolen en dag, og ikke har med melding fra foreldre dagen etter, da har skolen plikt til å snakke med foreldrene dine. Så svaret på spørsmålet ditt er ja. Skolen har plikt til å melde fra til foreldrene dine om du er borte en dag og de ikke vet hvorfor.  Det samme gjelder foreldre som har plikt til å si i fra til skolen hvis du har vært syk en dag.
Hvis du er redd for at foreldrene dine skal få vite at du skulker, er nok det beste å gå på skolen.