7. oktober 2019
Skremt
Hei, her om dagen var jeg ute med noen venner å syklet i 20.00 tiden. Da vi bare sto stille på skolen å snakket i fritiden kom det en mann å sparket, å slo til sykkelhjulet mitt. En av venna mine spurte mannen hvorfor han gjorde det. Han sa bare at, vist vi ikke holdt kjeft skulle han rive hodet av oss. Han skremte meg og vennene mine, å ble redd for å gå ut etter det. Hva skal jeg gjøre angående denne mannen.?

Tema: Rettigheter
Hei!
Vi forstår godt at det du opplevde var skremmende. Det er ikke greit å oppføre seg slik den mannen gjorde. Dette er noe du bør si fra til foreldrene dine om. De kan forsøke å hjelpe deg. Enten kan dere kontakte politiet, eller dere kan fortelle skolen om det som skjedde og forsøke å finne ut av dette sammen med dem.
Hvis du ikke kan/vil snakke med foreldrene dine, bør du si fra til en annen voksen du stoler på. Det kan være læreren din, helsesykepleier på skolen eller foreldrene til en av vennene du var sammen med da dere ble truet.
Vi håper dette hjelper, og at du føler deg trygg utendørs igjen.