6. mai 2019
Skole vold
Det er en lærer på skolen min som når jeg gjør noe galt drar hun meg i armen hele veien til grupperommet, det gjør ganske vondt og jeg har gjort litt reasearch og jeg lurer på om det er lov

Tema: Skole Vold
Hei,
Takk for spørsmålet ditt.
Ingen har lov til å slå eller gjøre ting slik at det skader et barn. Tvert imot har skolen, og alle som jobber der, ansvar for at elevene har det bra på skolen.
Vi vet ikke nok om hva som har skjedd i den situasjonen du forteller om. Vi synes likevel at du skal snakke med foreldrene dine om dette slik at dere sammen kan ta kontakt med skolen og fortelle hva som har skjedd. Det er lurt å gjøre dette så raskt som mulig.
Du har rett til å ha det bra og være trygg på skolen. Ingen har lov til å plage andre. Det har heller ikke en lærer lov til å gjøre. Hvis dette skjer så må rektor hjelpe eleven. Du kan lese mer om dette på mobbing på skolen.
Vi håper dette ordner seg. Er det noe mer du lurer på, så ta kontakt med oss igjen.