20. mai 2020
Skole
Hei, jeg er en 16 år gammel gutt og lurer på om det er greit at min norsklærer gir meg en prøve som jeg må ha på kvelden klokken 19:00. Jeg får mindre tid for han tar den kvelden før jeg egentlig skulle hatt den på skolen. Jeg får heller ikke senere avspasering. Er dette lov?

Tema: Skole
Hei,
Takk for spørsmålet ditt.
Det er litt vanskelig for oss å vite bakgrunnen for at læreren din vil at du skal ha prøven på kveldstid. Kan dette ha noe med hjemmeundervisningen i koronatiden å gjøre?
Vårt beste forslag er at du snakker med læreren din om dette. Få en forklaring på hvorfor de vil at du skal ha prøven på kveldstid. Du kan gi uttrykk for at du ønsker å ha den på dagtid. Det beste vil jo være om dere finner en løsning som er bra for deg.
Du kan snakke med rektor eller elevrådet dersom dere ikke finner ut av det.
Vi håper dette ordner seg.