30. oktober 2019
skole
for litt siden gikk læreren min og følte etter telefonen min i jakke lommen min, hun fant den og gikk til meg og sa jeg måtte ta den ut og gi den til hun. jeg mente at dette var feil, er det?

Tema: Skole
Hei,
Fint du kontakter oss.
Vi antar at skolen har laget regler for bruk at mobiltelefon på skolen. Disse reglene skal stå i skolens ordensreglement.
Hvis telefonen din ikke var slått av i timen og den forstyrret i undervisningen, så er kan læren be om at du følger de reglene som står i ordensreglementet.
Ellers er hovedregelen slik at en lærer ikke skal undersøke lommer, sekken din eller sjekke mobilen din.
Det finnes også noen unntak fra reglene her. Les mer på vår side Rett til privatliv på skolen