15. oktober 2019
skole
Hei! Jeg har en lillebror på 9år, han har flere dager kommet hjem fra skolen nesten gråtende, fordi læreren hans, en dame på cirka 50 år er slem mot ham. Men så fort en annen lærer, jeg eller foreldrene våre er i nærheten, later hun som at hun er VELDIG snill. Jeg har stått på utsiden av klasserommet deres noen ganger, og da har jeg hørt henne hyle, men så fort jeg kom inn var hun VELDIG snill 🙁 Mamma har sakt fra til henne flere ganger, men det hjelper ikke, kan jeg, eller vi da, gjøre noe for at det skal bli bedre?

Tema: Skole
Hei,
Takk for spørsmålet ditt.
Alle elever har rett til å ha det trygt og godt på skolen. Ingen har lov til å plage noen. Den regelen gjelder også for lærere.
Det er derfor veldig viktig at foreldrene tar kontakt med rektor på skolen og forteller hvordan din bror har det. Rektor skal da hjelpe broren din slik at han får det bra på skolen igjen.
Vi har laget en egen side som heter Mobbing på skolen. Be foreldrene dine om å lese mer om hvordan de kan gå fram for å få den hjelpen som broren din trenger.