25. juni 2019
Skole
Hei,
Jeg må forberede karakteren min i naturfag, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Kan jeg pils få hjelp ønsker å være anonym og at dere ikke deler dette på nettsiden

Tema: Skole
Hei, og takk for spørsmålet ditt!
Her på Spør Barneombudet er du anonym, og det er ingen som kan vite at det er du som har stilt oss dette spørsmålet.
Det finnes dessverre ingen snarvei til å få bedre karakterer. Men på ung.no har de en side om hvordan få bedre karakterer. Her kan du finne mange tips til hvordan man kan jobbe for å forbedre karakterene sine.
Det kan også være lurt å ta en prat med læreren din i naturfag. Du kan spørre om hva du bør gjøre for å få en bedre karakter, og om han/hun har noen tips til hvordan du kan jobbe litt ekstra for å bli bedre i faget.
Du har rett til å få underveisvurdering fra læreren din. Underveisvurderingen skal inneholde informasjon om kompetansen din, og hva du kan gjøre for å forbedre deg. Les mer om vurdering og karakterer her.
Lykke til!