4. februar 2020
rykter
hei!
på skolen min hender det at det er rykter, men for ikke så lenge siden ble det et litt mere alvorlig rykte.alle snakker om det og tror det er sant. jeg har lyst til og stoppe det, men jeg tør ikke og si ifra til en lærer eller foreldrene mine. hva skal jeg gjøre?
Hilsen jente(11)

Tema: Skole
Hei,
Fint du kontakter oss.
Vi forstår at dette er en sak som du har tenkt mye på. Vi tror derfor det er lurt at du snakker med noen voksne du stoler på. Det kan være foreldrene din, en lærer på skolen eller helsesykepleier. Selv om det er flaut eller vanskelig å si fra, kan det likevel være det beste å gjøre det.
Hvis du ikke vil snakke med noen du kjenner, så kan du ringe Kors på halsen som er en tjeneste hvor du kan snakke med voksne som ikke trenger å vite hvem du er. De svarer på telefonen fra mandag – fredag mellom kl 14.00 – 22.00. De gir deg råd og tips hvis du trenger mer hjelp.