7. februar 2020
Religion
Hei, jeg lurte på om man kunne bytte religion uten å si det til foreldrene. Jeg har lyst til å bytte religion fra islam til kristendommen. Jeg prøver å bli døpt til å bli kristen men jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til mine foreldre jeg trenger svar kjapt.

Tema: Religion
Hei, takk for at du skriver til oss!
Når du fyller 15 år kan du melde deg ut eller inn i trossamfunn, uten å fortelle det til foreldrene dine. Siden du er 10 år, må foreldrene dine være enige med deg. Uansett hvilken religion du er medlem i, kan du tro hva du vil. Det bestemmer bare du.
Her kan du lese mer om religions- og trosfrihet
Du skriver at du ikke vet hvordan du skal snakke med foreldrene dine om dette. Kanskje helsesykepleier på skolen har noen gode råd til hvordan du kan snakke med dem?
Vi har også laget noen tips til hvordan du kan ta en vanskelig samtale med voksne.
Lenke til side om den vanskelige samtalen.
Vi håper det ordner seg for deg!