6. mars 2019
Redbull
Hvorfor kan ikke foreldre passe mer på barna sine om hva de får inn i munnen sin det er ikke bra og drikke redbull når mann er 11 år som mange i min klassen min gjør det er alt for mye sukker i det og koffein det er ikke bra og det burde vært 15 års grense på det egentlig 👍men til foreldre følg litt med på barna deres om hva de drikker og spiser det er deres ansvar og være foreldre for barna og ikke bare sitte i sofaen og tro at det går fint når det ikke gjør det og følg også med når de er med venner hjem,for da kan det henne det er drikking av redbull og andre energi drikker som ikke er bra og det er også mange som blir presset av andre til og drikke energi drikker det er ikke bra.👍tommel opp til dere butikkmedarbeider dere er flinke til og passe på barn som kjøper redbull i butikkene men pass enda litt mer på 👍😊

Tema: Fritid
Hei
Det er fint at du bryr deg om barn som drikker for mye Red Bull, og at du oppfordrer foreldre og butikkeiere å følge med.
Det er ikke satt noen aldersgrenser for kjøp av energidrikker i Norge. Men helsemyndighetene (Helsedirektoratet) går ut med en anbefaling om at barn og unge ikke bør bruke energidrikker. Det er et veldig høyt koffeininnhold i energidrikker som kan være farlig i for store mengder. Det er derfor foreldrene som må bestemme om barnet kan drikke Red Bull eller ikke.
Vi vet også at flere butikker selv har satt en aldersgrenser fra alt mellom 14 – 18 år for kjøp av energidrikker. En slik regel kan butikkene selv bestemme at de vil ha.