10. januar 2019
Dette spørsmålet og svaret er over 1 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Red bull
Kan jeg drikke red bull i normal er det ikke noe aldersgrense i normal

Tema: Aldersgrense
Hei!
Det er ikke satt noen aldersgrenser for kjøp av energidrikker i Norge. Men barn og unge er ikke anbefalt å drikke energidrikker. Det er et veldig høyt koffeininnhold i disse drikkene som kan være farlig i for store mengder.
Vi vet også at flere butikker selv har satt aldersgrenser fra alt mellom 14 – 18 år for kjøp av energidrikker. En slik regel kan butikkene selv bestemme at de vil ha.
Foreldrene dine kan også nekte deg å kjøpe energidrikk hvis de mener at det ikke er bra for deg.
Du kan lese mer om energidrikker på ung.no.