4. oktober 2019
Psykisk vold, fysisk vold og drapstrusler.
Er egt veldig mye som har skjedd i livet mitt i det siste men skal prøve å gjøre det kort som mulig. Har opplevd mye vold hjemme siden jeg var liten. Har sett faren min banke moren min flere ganger. Har sett blod. Har vært mye materiell vold også, men værste av alt er det psykiske. Jeg sliter sånn ekstremt med meg selv og noen ganger så føler jeg det ikke er vits å leve. Har en psykolog som hører på det jeg sier og hun mener at det er klare tegn på depresjon, angst og ikke minst ptsd. Har vært under barnevernet i ca 10 måneder nå. Ble flyttet hjem for sånn 2,5 uke siden. Har tidligere vært hos et beredskapshjem så en institutt. Det som skjedde for ca 4 dager siden var at jeg ble banket opp, slengt i bakken, nesten fått beinet mitt knekt av faren min bevisst og ble truet med å bli drept men også kjæresten min skulle også bli drept. Har anmeldt han nå. Er hos tanten min AKK nå og liker det ikke her. Barnevernet har gjort en dritt jobb og vil ikke innrømme at det valget de tok vr et dårlig valg. Men uansett, lurte bare på at hvis jeg krever erstatning av familien min hvor mye kan jeg få? Har lyst på erstatning sånn at jeg slipper å ta lån når jeg studerer eller noe lignende. Lurer også på om hvor lang fengsel straff faren min kan få sånn ca? Han knuste mobilen min også får å bli kvitt bevis. Det var alt jeg lurte på.

Tema: Familie Vold
Hei,
Fint du kontakter oss.
Det du her har opplevd er ikke greit og vi forstår at du har det vanskelig.
Vårt beste råd er at du tar kontakt med Barnas Jurist. Barnas Jurist gir gratis rettshjelp til ungdom som er under 25 år. De kan hjelpe deg videre og fortelle deg nærmere hva slags rettigheter du nå har.
Du kan ringe Barnas Jurist på 22412240 mellom kl 09.00 – 15.00 eller sende dem en e-post på post@barnasjurist.no.
Det er godt å høre at du har vært i kontakt med politiet og at du har en psykolog som du kan snakke med.