18. oktober 2019
overgrep lærer
jeg får masse meldinger fra læreren og han skriver kom hjem til meg så kan du ta på tissen min. og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. det er ekkelt og jeg vil ikke si det til noen fordi læreren så at vis du sir det til noen så kommer jeg til å gjøre noe vondt med deg.

Tema: Vold
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Det du forteller oss at læreren din skriver til deg er ikke lov, og det må du få en stopp på så fort som mulig. For å få til det må du fortelle om dette til noen voksne du har rundt deg med én gang. Dette kan være foreldrene dine, helsesykepleier eller en annen voksen du stoler på. Du kan også ringe politiet på 02800.
Du sier at læreren din truer deg med at han skal gjøre noe vondt med deg om du sier noe til noen. Dét skal du ikke være redd for. Den voksne du forteller dette til vil kunne hjelpe deg slik at du er trygg og at læreren ikke kan gjøre noe med deg.
Du kan også ringe til Alarmtelefonen for barn og unge på 116 111. De er gode på å prate med barn og kan hjelpe deg videre.