2. april 2019
Dette spørsmålet og svaret er over 1 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Overgrep
Da jeg var 9 begynte søskenbarnet mitt som var 16 å kile og kle av meg buksa. Er dette et overgrep?

Tema: Vold
Hei,
Fint at du skriver til oss.
Vi synes du bør ta kontakt med Hjelpetelefonen 800 57000. Her kan du blant annet snakke med voksne som kan lytte til deg, svare på spørsmålet ditt og gi deg gode råd om hva du bør gjøre videre med denne saken.
Hjelpetelefonen er alltid åpen. Hvis du ikke vil, trenger du ikke fortelle hva du heter. Du kan også sende e-post (da vil du ikke lenger være helt anonym).
Hvis du ikke får til å ringe, synes vi du skal prøve å snakke med en voksen du stoler på. Det kan for eksempel være foreldrene dine, en lærer eller helsesykepleier (helsesøster) på skolen din.
Vi håper at du får snakket med noen om dette.