31. januar 2020
Om mamma
Kofor skader foreldra barna sine ? Eg har opplevd det selv med at mamma og pappa drakk kvar dag når eg var i magen til mamma. Så blei eg flyttet vekk når eg var bere noen måneder.

Tema: Familie
Hei,
Så fint at du skriver til oss.
Det er veldig vanskelig å svare på hvorfor noen foreldre ikke greier å ta vare på barna sine på en god nok måte.
Noen ganger har foreldre så store problemer at de har mer enn nok med å ta vare på seg selv. Det kan hende at de sliter med rus eller ikke greier å forstå hvor mye omsorg et barn trenger. Det kan henge sammen med at de selv har hatt det vanskelig som barn og ikke fått hjelp. Og noen ganger er det bare helt uforståelig.
Vi synes du skal snakke litt med noen voksne du stoler på. Det kan være dem som tar vare på deg nå eller en lærer du stoler på. Du kan også snakke med helsesykepleier på skolen du går på. De er ofte flinke til å snakke med ungdommer om ulike temaer.
Vi håper det hjelper å snakke med noen.