25. oktober 2017
Dette spørsmålet og svaret er over 2 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Jobb
Hva vil du jobbe med fremover

Tema: Barneombudet
Hei!
Barneombudet jobber med å gi barn og unge råd om hvilke rettigheter de har.
Barneombudet er nesten som en vakthund. Vi skal passe på at alle som arbeider med barn tar godt vare på barna, at barna får gå i barnehager og på skoler som er gode, og at de får god hjelp til å bli frisk når de blir syke.
Akkurat nå jobber barneombud Anne Lindboe veldig mye med et prosjekt om at ingen barn skal bli utsatt for vonde ting, og at alle skal vite at ingen har lov til å slå barn eller gjøre noe med kroppen deres som barnet ikke liker.