2. mai 2019
Nabo
Hei. Naboene mine er ute om kvelden og bråker dei er små barn. Eg lurer på kor lenge kan barn være ute om kvelden? Eg lurer også på om det går Ann å skrive anonymt klagebrev om nabo og hvor eg skal sende.

Tema: Fritid
Hei!
Det er foreldrene som bestemmer hvor lenge barna kan være ute. Foreldrene har ansvaret for å ta vare på barna sine, og passe på at de er trygge, får nok søvn og så videre.
Hvis du bor i et sameie eller et borettslag, kan det hende de har regler om ro og orden. Det går an å sende en klage til dem hvis man mener at noen bryter reglene. Et annet alternativ er å sende et brev til naboen eller snakke med dem om det.
Lykke til!