25. november 2019
mobbing
den skolen jeg går På nå er ikke snille mot meg, jeg føler jeg blir baksnakket ofte, jeg står ofte utenfor, har ikke mange å være med å folk.😓😓😓😢

Tema: Mobbing
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Det er ikke greit at du blir føler at folk ikke er snille mot deg, at du ofte er utenfor og ikke har mange å være sammen med på skolen. Rektor og skolen skal gjøre sitt aller beste for at du får det bra.
Det første du kan gjøre er å si fra om dette til noen som jobber på skolen du stoler på. Det kan være en lærer, en rådgiver eller helsesykepleier.
Vi tror også det er viktig at du ber foreldrene dine om hjelp. Foreldrene dine må få vite hvordan du har det. De kan hjelpe deg med å få skolen og rektor til å ordne opp sånn at du får det bedre på skolen.
Vi har laget en nettside om mobbing på skolen, og hvordan du kan klage til rektor:
Lenke til nettside om mobbing på skolen
Vi håper dette er til hjelp, og at det løser seg raskt. Hvis ikke, må du gjerne skrive til oss igjen.