21. september 2018
Mobbing
Hei, jeg er en elev på 13 år og jeg blir mobbet og vet ikke hva jeg skal gjøre jeg vil gjerne ta kontakt med noen voksne utenfor skolen, er det noen spesielle jeg burde kontakte?

Tema: Mobbing Skole
Hei!
Du har rett til å ha det trygt og godt på skolen. Om du blir mobbet skal skolen hjelpe deg. For å få hjelp sånn at du ikke blir mobbet er det ofte lurt å snakke med noen på skolen, for eksempel en lærer eller rådgiver. Om du vil snakke med noen utenfor skolen så kan helsesøster være et alternativ.
Du kan også ta kontakt med ‘snakk om mobbing’ som er en chattetjeneste for barn og ungdom som har spørsmål om mobbing. Der kan du være anonym om du vil, og få råd om hva du bør gjøre. De kan du kontakte her.
Vi har skrevet litt om dine rettigheter på skolen når du blir mobbet her.