6. april 2020
Mere tid med hest
Hei! Jeg er 148 cm høy, like høy som Favoritthesten min. Jeg rir Sportsponnier og Connemara, altså gode sprangponnier. Sprang er min favorittgren. Jeg har ridd 2 og et halvt år i rideskole men ridd 3 år ellers. Jeg har spurt mamma mange ganger om jeg kan ri mere i uken evt. bare være i stallen noen flere ganger i uken. Jeg rir bare en gang i uken, på ridekurs. Mamma sier nei og at jeg må bli eldre. Jeg skjønner det ikke. Jeg synes ikke at jeg er for ung til å drive med hest i det hele tatt. Jeg vil bruke mere tid med hest. De betyr jo mye for meg. Jeg tror ikke mamma innser det. Det jeg ønsker meg står mellom hest på halvfôr og sprangkurs, men mamma sier nei til begge deler. Jeg elsker virkelig å ri. Stall venninnene mine rir 2-3 ganger i uka, og jeg 1. Tenk at når jeg har ridd ett år til, har de ridd har de ridd 2-3 år mere enn meg på en måte. Jeg prøver å få mamma med på en samtale om det, men hun sier bare "Nei ikke mas!" Det går jo aldri! Jeg vet at masing ikke nytter, men mamma kaller det masing uansett hvor ofte jeg spør. Vi har rpd

Tema: Fritid
Hei, og takk for at du skriver til Barneombudet!
Noen ganger er barna og de voksne uenige om hva barna skal bruke fritiden sin på. Da er det viktig å snakke sammen for å prøve å bli enige. Det er allikevel de voksne som bestemmer til slutt. Men de skal høre på din mening før de bestemmer noe, og tenke på hva som er best for deg.
Kanskje du kan forklare moren din hvorfor det er viktig for deg å få ri enda mer og foreslå å lage en avtale med henne?