15. mai 2020
Mamma blir sur for ingenting
Hei
Mamma blir sykt ofte sur på meg f.eks så ble hun sur på meg siden jeg ikke ville hente hunden vår oss mormor og morfar.
Og så ble hun sur på meg siden jeg spurte hun om jeg kunne gå på restaurant med faren min. Hun lager så sykt stort styr ut av alt. Jeg er dritt lei av det. Jeg bor mer oss faren min for å slippe å være med hun så ofte. Det er ofte jeg er med masse folk bare får å slippe å være med hun og jeg føler ikke det er normalt.
Alle vennene mine klarer å snakke med moren sin, men jeg klarer ikke det.
En gang jeg var på camping tur med pappa spurte hun om det var kjekt og så sa jeg at det var litt kjekkere enn sist gang og sist gang var jeg med mor og så når jeg sa det ble hun kjempe sur på meg. Jeg blir lei meg hver gang det skjer for det er ikke gøy jeg vill jo like å være med moren min.
Hvordan kan det bli bedre?

Tema: Familie
Hei
Vi skjønner godt at du synes dette er vanskelig.
Du kan prøve å snakke med henne. Forsøk å sette ord på hva du tenker og føler om situasjonen. Ikke minst hva du føler når hun blir sur og sint. Det føles kanskje litt vanskelig og skummelt. Hvis du trykker på linken under har vi samlet noen tips til hvordan du kan snakke med moren din.
Her er noen tips til hvordan man kan ha en sånn samtale.
Du kan jo også snakke med faren din om dette? Kanskje han har noen gode råd eller tips til hvordan situasjonen med moren din kan bli bedre.
Noen ganger kan familier ha nytte av hjelp utenfra for å løse vansker. Et tips da er familievernkontoret. Der jobber det folk som er vant til å hjelpe familier som for eksempel ikke får til å snakke ordentlig med hverandre. All hjelp der er gratis.
Her kan du lese mer om familievernkontoret
Hvis ingenting hjelper, anbefaler vi at du snakker med helsesykepleier (helsesøster) på skolen. Helsesykepleiere har veldig god oversikt over andre som kan være til hjelp når man har det vanskelig i familien.