27. mars 2019
Mamma
Hei! Jeg har en lang historie mellom meg og mamma. Jeg er ikke fornøgd med livet. Mamma torturere meg når jeg er hjemme, hun tok all stipendet mitt, hun slår meg når hun blir sint, jeg har ikke noen å snakke med, og hvis jeg snakker med noen så sier hun ikke fortel ditte til noen ellers dreper jeg deg, hun sa også hvis jeg setter henne på fengsel, så kommer hun til å drepe meg når hun komme ut av fengselet. jeg har tenkt å dele med dere om hvor redd jeg er, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hvis jeg dør, så døde jeg pga hun. Hva skal jeg gjøre?
Takk for ditt svar

Tema: Familie
Hei!
Takk for at du skriver til oss!
Det er viktig at du forteller noe om hvordan du har det hjemme slik at du kan få hjelp og få det bra hjemme. Du bør fortelle en voksne du stoler på hvordan du har det hjemme. Dette kan for eksempel være helsesykepleier, sosiallærer eller en annen voksen du stoler på. Vi har samlet noe informasjon om hvor du kan ta kontakt for å få hjelp her.
Det å fortelle noen at du ikke har det bra hjemme kan være vanskelig, men er viktig. Vi har samlet noen råd om hvordan du kan forberede deg til en vanskelig samtale som kan være til hjelp.