29. april 2014
Dette spørsmålet og svaret er over 4 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Lommepenger
hvor mye er rett å få i lommepenger i uka?

Tema:
Hei!
Du har ikke rett til å få lommepenger. Foreldrene dine skal sørge for at du har det du trenger, for eksempel mat og klær.
Det er ganske vanlig at barn får litt lommepenger som de kan bruke på hva de vil. Hvor mye et barn kan få i lommepenger, er det foreldrene som bestemmer. Mange foreldre snakker med de andre foreldrene på skolen eller i nabolaget, sånn at barna får omtrent like mye i kommepenger. Likevel vil det ofte være noen som får mer lommepenger enn andre.
Vi tror det er lurt at du snakker med foreldrene dine om lommepenger. Fortell hvor mye andre du kjenner får i lommepenger og hør om du og foreldrene kan finne ut av noe? Kanskje du kan få mer lommepenger hvis du for eksempel hjelper til mer hjemme?