14. november 2017
Dette spørsmålet og svaret er over 1 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Læmplig moder
Ær en mor som aldrig ær edru og som terroriserer sin omgivelse en læmplig moder til en sønn på 15 år

Tema: Familie rus
Hei,
Takk for spørsmål. Det er fint at du skriver til oss. Foreldre skal være trygge voksne for barna sine. Det kan være skremmende når voksne er beruset. Hvis du blir utrygg eller redd når moren din er beruset må du si ifra.
Du bør prøve å snakke med en voksen du stoler på. Kanskje noen andre i familien din, helsesøster eller en lærer.
Du kan også ringe gratis til Alarmtelefonen for barn og unge tlf.nr. 116 111. De vil lytte til det du forteller og hjelpe deg videre.