20. mars 2020
Kan en lærer nekte undervisning?
Læreren min har nektet og undervise oss på teams fordi noen var innpåsliten og kastet ut andre fra samtalen. Hun stoppet dermed undervisning og krever nå at folk må sende søknad om å kunne få delta i undervisningen. Hun sier også at kun de som hun godkjenner kan delta.

Tema: Skole
Hei,
Takk for spørsmålet ditt.
Dere har alle rett på undervisning. Hvis enkelte elever bråker eller saboterer undervisningen, så går jo det ut over resten av klassen. Det er jo heller ikke greit.
Alle skoler har en ordensreglement. I dette reglementet skal det stå hva som skjer hvis elever bryter reglene. Les mer om ordensreglement
Alt er litt annerledes i disse dagene vi nå er inne i. Vi anbefaler deg derfor å sende en mail eller ringe læreren din slik at dere kan finne noen gode løsninger på dette. Kanskje er det lurt å involvere rådgiver og rektor også.