28. januar 2019
Jeg vil ikke bo med familien min lenger
Hei. Jeg hater min mor noe ekstremt sterkt. Jeg vet det er et sterkt ord men det er virkelig det jeg gjør. Jeg bor sammen med min pappa, lillebroren min og lillesøsteren min og mamma. Mamma er ekstremt slem, og kan til tider bli voldelig. Jeg har ikke lyst til å være en del av familien min lenger. Er det noe man kan gjøre?

Tema: Familie Vold
Hei ,
Fint du kontakter oss.
Det er viktig at du snakker med noen voksne du stoler på om hva som skjer hjemme hos dere. Fortell om de alvorlige konfliktene du har med moren din.
Du sier at moren din av og til er voldelig. Det er ikke greit. Det er forbudt å slå barn i Norge. Det er heller ikke lov å true, skrike eller si slemme ting til barna sine slik at de blir redde.
Noen foreldre sier de er så strenge med barna sine fordi de skal lære dem å oppføre seg. Det er ikke greit. Uansett hva et barn har gjort så skal ikke voksne skade barna sine.
Det du bør gjøre er å ta kontakt med en voksen du stoler på. Det kan være en lærer på skolen din, helsesykepleier eller en annen du har tillit til. Du kan også ringe til Alarmtelefonen 116 111. De hjelper barn og unge som har det vanskelig hjemme.
Du kan også kontakte barnevernet direkte i kommunen der du bor. Les mer om barnevernet
Ta kontakt med oss igjen om det er noe mer du lurer på.