Hopp til innhold, Gå til meny, Gå til søk.
11. mars 2019
jeg vil flytte sammen med kjæresten min
Hei! Jeg fyller 17 i løpet av høsten, og kjæresten min fyller 18 i april. Han har funnet en kjellerleilighet som har får dekket helt til han er 23 år.
Jeg bor i et annet kommune enn han, men har søkt skole i hans kommune. Dette vil gjøre ting så mye enklere hvis jeg kunne flyttet til han både fysisk og psykisk. I dag så blir det mye reising at og fram pga jeg er hos han hver dag og sover der veldig ofte. Hvordan kan jeg gå frem mot mine foreldre at jeg vil flytte for å gjøre ting enklere? Broren min flyttet til samme kommune som jeg vil pga skole, men de er ganske strenge mot meg når jeg allerede tok opp før jul flytting.
De sier ganske mye stygge ting om kjæresten min som overhodet ikke er sant så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..

Tema:
Hei
Takk for at du skriver til oss.
Vi skjønner at du gjerne vil være sammen med kjæresten din og at du vil flytte for å gjøre det enklere å være sammen med han.
Det er foreldrene dine som bestemmer hvor du skal bo til du fyller 18 år. Hvis du ønsker å flytte før dette, må de altså være enige i det. Hvis du vil de skal skifte mening, må du forsøke å snakke med dem om dette. Foreldrene dine skal høre på hva du mener og de skal legge vekt på dine meninger når de bestemmer seg. Vi kan dessverre ikke gi deg konkrete råd om hvordan du skal gjøre det.
Selv om du og foreldrene dine er uenige, er det viktig å huske på at foreldrene dine har plikt til å gjøre det de mener er best for deg.
På våre nettsider kan du lese mer om å flytte for deg selv.
Vi håper dere finner en løsning der du får vært sammen med kjæresten din og foreldrene dine er trygge på at du har det bra.