12. april 2019
Jeg er forelsket
Jeg er veldig forelsket i en jente i klassen. Jeg føler at jeg er for ung til å ha kjæreste. Hvordan kan jeg vite om hun liker meg? Det er to andre gutter hun er mye sammen med, og det gjør meg bekymret…

Tema: Følelser
Hei!
Så fint å høre at du er forelsket! Det er ganske vanlig å være usikker når man er forelsket.
Vi er ikke så gode på å gi råd om det å være forelsket. Barneombudet svarer først og fremst på spørsmål som handler om rettigheter.
Vi anbefaler deg heller å kontakte Kors på halsen. De er flinkere enn oss til å gi råd om det du lurer på. Ellers så kan du også snakke med en annen du stoler på om det å være forelsket, for eksempel helsesykepleier/helsesøster eller foreldrene dine.
Lykke til!