18. mai 2020
Hvordan bytte familie
Hei jeg er en jente på 12 år å jeg liker ikke å være hjemme. Det er komplisert men mamma liker meg bare ikke og skriker til meg og kjefter hvordan kan man bytte ril en snill familie man kan tilpasse?💗

Tema: Familie
Hei og takk for at du skriver til oss!
Alle barn har rett til en trygg og god oppvekst. Det skal likevel mye til for at man kan bytte familie. Men det er viktig at du får det bedre.
Det finnes noen som kan hjelpe. Dere kan enten prøve selv eller få hjelp av noen andre. På nettsiden littsint.no finnes det gode forklaringer på hvordan foreldre kan bli tryggere og bedre for barna sine. Familievernet kan også hjelpe foreldre som er for mye sinte og skriker til barna sine.
Har du forsøkt å snakke med mammaen din om hvordan du opplever det når hun skriker og kjefter på deg? Kanskje kan dere få det bedre om hun forstår hvordan du har det? Vi har laget noen tips til hvordan man kan forberede seg til en slik samtale her.
Dersom det ikke hjelper anbefaler vi deg å snakke med en lærer du stoler på eller helsesykepleier (helsesøster) på skolen din. Barnevernet er til for å hjelpe barn som ikke har det bra hjemme. Du kan også snakke med dem.
Vi håper du får den hjelpen du trenger. Hvis ikke kan du skrive til oss igjen.