12. juni 2020
Hva skal jeg gjøre.
Hei. Jeg har en venninne jegg krangler mye med. Å nå i slutten av skoleåret legger hun ald skylda over på meg og sier alt ha tvert min feil. Jeg føler meg som eb idiot uten venner siden hun har skat til alle at det var meg som fikk oss til og krangle. Og alle går mot meg. Jeg er så redd for hva som skjer neste år og hva alle kommer til og si.

Tema: Skole
Hei, så fint at du skriver til oss.
Vi er lei for å høre at du har det vanskelig. Det du forteller om å krangle med venninner og føle at alle er i mot deg er vondt å oppleve, og vi forstår godt at du trenger støtte.
Det er skolen som skal passe på at du har det bra mens du er der. Det står i en lov som heter opplæringsloven. Vi foreslår derfor at du sier ifra til en voksen på skolen som du stoler på. Det kan være en lærer, rådgiver eller helsesykepleier.
Når du sier ifra til en voksen på skolen om hvordan du har det, skal de ta deg på alvor og sørge for at det blir gjort noe for at ting blir bedre. Du kan lese mer om hva skolen skal gjøre, og hva du kan gjøre om du opplever at ting ikke blir bedre på våre nettsider.
Ofte er det godt å snakke med foreldrene sine også om at man har det vanskelig. Vi tror derfor at det er lurt at du sier fra til dem også.
Vi håper det ordner seg for deg raskt!