22. januar 2020
Hjemmeløs
Jeg har bodd i fosterhjem i 3-4 mnd nå og det går virkelig ikke. Hun dama tok nøklene mine og kasta meg ut. Jeg bor i X, men er egt fra X og barneverne derfra har omsorgen over meg, men saksbehandleren min hører ikke på hva jeg sier… moren min har flytta til utlandet og eneste som bor i Norge er stefaren min og jeg vil ikke bo hos han. Jeg har ingen steder å være og har kontakta barnevernsvakten i X, men de har bare hatt eh møte med meg som ikke gjorde noe. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå

Tema: Barnevern
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Barnevernstjenesten har et absolutt ansvar for å ta vare på deg og finne et nytt sted som du kan være. Det må de gjøre med én gang, og du skal ikke oppleve at du ikke har noe sted å være og bo.
Vi foreslår at du igjen forsøker å kontakte barnevernsvakta. Dersom ikke dét hjelper så kan du ringe Alarmtelefonen på 116 111 eller ringe Fylkesmannen i Agder på 37 01 75 00. Fylkesmannen har ansvaret for at barnevernet gjør jobben sin, og kan hjelpe deg dersom du ikke får den hjelpen du har behov for.