20. mars 2020
HJEMME
Jeg liker meg ikke hjemme. De går gjennom telefonen min hver dag og jeg før ikke noe privatliv og hva kan jeg gjøre jeg har sakt at de skal slutte men det hjelper ikke

Tema: Privatliv
Hei,
Fint du kontakter oss.
Vi forstår at dette er vanskelig. Alle barn har rett på privatliv og mye av det som er på en telefon er privat.
Hvis foreldrene dine gjør dette bare fordi de er nysgjerrige på hva du holder på med, så er det ikke greit. Gjør de  derimot dette fordi det har hendt noe i livet ditt som gjør dem veldig bekymret, så kan de ha rett til å sjekke telefonen din. Les mer om rett til privatliv
Er det vanskelig å snakke med foreldrene dine om dette, så kan du ta en titt på siden «Den vanskelige samtalen med en voksen» Her gir vi noen råd på hvordan du kan forberede deg til å ta opp litt vanskelige temaer med foreldrene dine.
Vi håper dette ordner seg.