24. juni 2019
Hjemme
Hei, jeg føler meg ikke bra hjemme. Jeg bor med mama og hennes kjæreste. Mama er ikke altid hjemme, hun studere. Kjæresten hennes er snill og passer bra på meg. Når mama kommer hjem gruer jeg meg. Hun blir fort sur og sier ting som at jeg ikke er bra nok og sånt. Jeg har en jobb og kan passe på meg selv men jeg er redd for hun og tør ikke snakke om det. Hva kan jeg gjøre?

Tema: Familie
Hei!
Det er ganske mange ungdommer som får det vanskelig med foreldrene sine når de er på din alder. Det beste rådet vi kan gi, er at du snakker med moren din om det.
Det skal ikke være sånn at du gruer deg til moren din kommer hjem. Men det er kanskje ikke sånn at hun vet om hvordan du føler det? Kanskje hun også har det litt vanskelig for tiden? Hvis dere får til en god samtale med fokus på hva dere begge kan gjøre bedre, så kan det gjøre at dere får det bedre sammen.
Hvis du synes det er vanskelig å snakke med moren din om dette, kan du be en dere begge stoler på om å være med på samtalen. Vi har laget noen råd for å få til en god samtale med en voksen, de finner du her.
De aller fleste foreldre ønsker å ha et godt forhold til barna sine, og vil gjøre mye for å få dette til. Vi håper det ordner seg. Lykke til!