5. juni 2018
Dette spørsmålet og svaret er over 2 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Hjemme
Kan pappa tvinge meg til noe jeg ikke vil?

Tema: Bli hørt
Hei
Det er foreldrene dine som bestemmer over deg til du blir 18 år.  Selv om det er slik skal faren din høre på dine meninger. Men noen ganger må foreldre bestemme at barn skal gjøre noe selv om de ikke vil.
Hvis du trenger hjelp til å snakke med faren din om dette, kan du be en voksen du stole på om å være med deg. Du kan også få litt hjelp til hvordan du skal snakke med ham ved å lese noen av tipsene vi har lagt ut på nettsiden vår.
Vi håper du får til en god samtale med faren din.