31. oktober 2018
Dette spørsmålet og svaret er over 1 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Hei!
Hvorfor plager av og til de hørende døve?

Tema: Mobbing
Hei,
Vi har dessverre ikke noe svar på hvorfor noen plager andre som er døve. Noen ganger er det sånn at de ikke tenker seg om, og at de forsøker å være morsomme ved å gjøre narr av andre. Det er ikke greit. Noen forstår med en gang man sier ifra at de har gjort noe dumt, mens andre ikke gjør det.
Ingen har lov til å plage andre. Opplever du dette, så må du si i fra til en voksen.
Skjer dette på skolen, så må læreren eller rektor få beskjed. De skal da sørge for at den som plages får hjelp. Det er ikke lov å plage andre.
Greier ikke rektor å gjøre noe med dette, så kan du og foreldrene dine klage på skolen. Les mer om hvordan du klager på dårlig skolemiljø.
Har du flere spørsmål, så ta kontakt med oss igjen.