22. oktober 2018
Hei
Jeg er ei jente på 13 år og jeg har på meg «gutteklær» jeg er redd for å møte andre mennesker for de vil tro at jeg er en gutt selv om jeg ikke er det hva skal jeg gjøre?

Tema: Følelser
Hei, og takk for at du skriver til oss.
Alle barn har lov til å være seg selv. Det er du som bestemmer om du skal ha ‘gutteklær’ på deg. Alle er forskjellige, og det skal respekteres.
At andre kan tro at du er en gutt og ikke en jente kan selvfølgelig skje. Vi skjønner at du er redd for det, men vi tror ikke at du kan gjøre så mye med det. Det viktigste er likevel at andre skal behandle deg med respekt og akseptere deg som du er. Ingen har lov å mobbe deg eller behandle deg annerledes fordi du har ‘gutteklær’ på deg. Du kan lese litt mer om å være deg selv her.
Fortsett å være den du er og ha på deg de klærne du velger å ha på deg!