4. april 2019
Haugesund
mamma er full ofte vil ikke sei det til barnevernet fordi vis eg seie det til barnevernet komme eg te å komme te fremmmede folk så eg er helt blank akkurat nå så hjelp meg pliissss eg vil ikke vekk fra mamma.

Tema: Familie rus
Hei,
Fint at du kontakter oss.
Det høres ut som du har det litt vanskelig hjemme akkurat nå. Vårt råd er at du snakker med noen voksne du stoler på slik at du får fortalt hvordan du har det hjemme. Det kan være fint at familien din får hjelp.
Kanskje kan du snakke med helsesykepleier (helsesøster) på skolen eller en lærer du stoler på.
Det finnes også en hjelpetjeneste som heter BARsnakk, som du kan ta kontakt med. Dette er en chattetjeneste for de som har foreldre som drikker for mye. Mange av de som svarer har selv erfaring med å vokse opp sammen med foreldre som har rusproblemer. De er flinke til å lytte og kan hjelpe deg videre om du ønsker det. Les mer av BARsnakk her
Vi vet at det kan være litt skummelt å snakke med noen om disse tingene her, men det er viktig at du gjør det, slik at dere kan få hjelp. Har du noen flere spørsmål, så kontakt oss gjerne igjen.