5. februar 2020
Hater en gutt
Jeg hater en gutt i klassen min. Han tøffer seg for alle og tar på rumpene til alle jenter. I friminuttet Idag bokset jeg han skikkelig hardt i fjeset fordi han irriterte meg max. Jeg hater han og han tror han er noe hele tiden. Jeg vil bare ikke ha han i livet mitt men så sitter han selvfølgelig ved siden av meg på skolen. Jeg vil bare drepe han. Har dere noen tips til og ignorere han?

Tema: Mobbing Skole
Hei,
Takk for at du skriver til oss.
Det er ikke lov å plage eller mobbe og dette er noe de voksne på skolen må ordne opp i. Skolen kan gjøre mye for at alle elevene har det bra i klassen og for at du skal lære mest mulig. Det er viktig at gutten i klassen din får hjelp av noen voksne.
Vårt råd er å si ifra til læreren din. Hvis det er vanskelig kan du få hjelp av en  voksen du stoler på. Kanskje helsesøster, foreldrene dine eller en annen lærer du liker? Det som er viktig er at skolen får beskjed. Da skal de lage en plan for hvordan dette skal ta slutt.
På denne siden står det mer om hva skolen skal gjøre, og hvordan du kan klage hvis det ikke blir bedre.
Vi håper det ordner seg fort! Hvis ikke kan du skrive til oss igjen.