5. november 2018
Dette spørsmålet og svaret er over 1 år gammelt. Lover og regler kan ha endret seg siden da. Spør gjerne på nytt om du er usikker.
Har jeg skole press, depresjon mot innleveringer??:( aner ikkje.
Hei jeg går Vidergående. Her for vi mange innleveringer i løpet av uka. Noen er til og med til helgene som frist. Og det er slitsomt. Fordi jeg får nesten ikke fritid, og i det siste har jeg vært syk og ikke hatt motivasjon til skolearbeid. Noe som gjorde at jeg nå har opptil 10 innleveringer. Noen har gått ut av fristen allrede, og kan føre til anmerkning og trekk på karakter. Jeg liker skolen og trives godt. Men jeg sliter med å få gjort all de innlevingene. For blutselig blir jeg trøtt og sover, ellers spiser. Så er det sent, uten at jeg har gjort noe særlig. Har ikke energien til å gjøre dem alle ferdig. Har prøvd, satte opp alarm for lekser. Men det hjelper, jeg er helt umotivert. Og skolen og Mamma har store krav om at jeg skal bestå og gjøre godt. Men jeg prøver å klarer ikke helt, det er ikke at jeg trenger hjelp med innleveringene. For jeg er ganske smart kg klarer selv. Men motivasjonen til å sitte rundt PC i timer å skrive er ikke der som før… hva skal jeg gjøre hjelp. Redd for å skuffe meg selv. Som liker å få brae karakterer. Å at jeg ikke klarer å nå målene mine, nå det gjelder skolen.

Tema: Fritid Skole
Hei!
Takk for at du skriver til oss om hvordan du har det!
Skolen kan bestemme hvor mange innleveringer og prøver dere skal ha. Samtidig er det viktig at det samlet ikke blir så mange at dere opplever så mye stress at det går utover motivasjonen og at dere ikke har tid til andre ting.
Når du synes det er så mye stress og press knyttet til skolen er det viktig at du snakker med noen om hvordan du har det. Dette kan være moren din, men kan også være noen på skolen. Du kan for eksempel snakke med kontaktlærer, en av de andre lærerne dine, rådgiver eller helsesøster. De kan hjelpe deg med hva som kan gjøres for at du ikke opplever så mye press.
Håper det løser seg!